söndag, april 30, 2006

Studenttraditioner

På dagar varunder studenttraditioner högtidlighålles kanske allmänheten göre bäst i att låsa in mig och slänga iväg nyckeln. Ty om inte finns alltid risken att jag promenerar utomhus och retar upp mig mer och mer och mer och mer och mer. När jag sedan gjort så, börjar jag smida planer för hur massakrerna på student(tradition)erna ska gå till.

Nu gick det inte riktigt så långt, utan jag nöjde mig med att vara lite irriterad.

Tidigare idag åkte vi till Fyrishov och badade/simmade. Det var ganska lyckat, ty där var tämligen folktomt. Det är nog sällan annars som man är helt ensam i omklädningsrummet när man byter om. På själva badet var också tämligen lite folk, ty alla var väl ute och föllföljde studentraditionerna. Mjukglassen hvar dock ockrigt dyr (15 kr), tilllägger Fredrik.

Sedan cyklade vi till Flogsta och åt pasta med pesto. Därefter promenerade vi vidare till en kamrat för att grilla med folk där. Det var väl okej, frånsett halten studenter, kylan och smaken hos quornburgarna.

Inga kommentarer: