lördag, oktober 20, 2007

Internet

Har nu lite bättre tillgång till Internet än tidigare, även om den fortfarande är lite bristfällig. Jag hade förmodligen uppfattat instruktionerna korrekt när jag betalade in mina 1000 rubel, och det skulle nog börjat fungera samma dag om nätverkskontakten på min sida av rummet skulle varit funktionell. Det verkar den av allt att döma inte vara. Den har i alla fall inte fungerat fredag, lördag, söndag, måndag, torsdag, fredag eller idag lördag. Vore det ett tillfälligt problem känns det som om den borde fungera någon gång iaf.

Däremot fungerar kontakten på andra sidan av rummet, men den verkar min rumskamrat mestadels tycka tillhör henne. Och det hade jag ju kunnat acceptera om det funnits två fungerande kontakter i rummet, men nu känns det lite löjligt.

Men förhoppningsvis löser det sig väl med tiden. Antingen om det mirakulöst börjar fungera på båda sidor, eller om man går och klagar någonstans och de faktiskt åtgärdar någonting, eller - lite tristare lösning - om man lyckas komma fram till en rimlig modell för delande på den enda kontakten.

Inga kommentarer: