måndag, oktober 08, 2007

Ryssland vill inte ha oss...

Eller nat.

Det verkar ganska klart nu att SPBGU tanker saga upp utbytet med Uppsala universitet. De har dock inte gjort nagon ansats att meddela detta till Uppsala universitet, utan de har enbart meddelat utbytesstudenterna, d.v.s. oss, om att vi inte kommer fa stanna nasta termin.

Jag kan forstas hoppas pa att folk ifran Uppsala, som jag tror blivit ganska upprorda over agerandet, kommer kunna overtala dem att lata utbytet paga atminstone aret ut. Men jag vet inte hur stor chansen att det lyckats ar. Vad jag forstar finns det iaf kontrakt som inte borde kunna brytas mitt i ett utbyte. Jag kan dock tanka mig att dylika begrepp inte har sa stor betydelse i Ryssland.

Kanske fanns det ocksa nagan chans att vi kunde fa platser pa ett annat universitetet till varen, i det fall Uppsala universitet lyckas uppratta utbyte med ett annat universitet i St Petersburg.

Annars far jag val leva har som illigal immigrant efter det att mitt visum gatt ut. Till dess polisen hittar mig och skjuter mig. Eller nat.

1 kommentar:

Anonym sa...

шведищи, пушистики, не обижайтесь,-
МЫ ВАС ХОТИМ!