måndag, september 03, 2007

Ryssland

St Petersburg befinner jag mig i nu, aven om min boplats blivit lokaliserad till Petergof. For att ta sig mellan Petergof och St Petersburg kravs det 35 rubel och cirka en timme busstid. Ska man dessutom till universitetet maste man aka 6-7 stationer metro. Men jag overlever gissningsvis. Dessutom tankbart att man kan byta boplats senare.

Hela dagen idag, liksom hela lordagen har agnats at koande. Idag har jag statt i totalt fyra koer, i mellan kanske 15 minuter och 1,5 h vardera. Med lite flax kanske nagon slags registrering i staden kommer ordnas nu. Men helt saker kan man aldrig vara. Framforallt inte nar man aldrig riktigt vet sakert vad de sager. Dessutom tycker jag de sager olika saker.

Imorgon ska jag aka in till St Petersburg igen och forsoka boka tid for (/genomfora?) ett rysktest. Sedan skulle jag aterkomma till koerna nar jag fatt resultatet.

Inga kommentarer: